Vi har kommet oss gjennom både 17. mai og den nye store feiringen Kristi Himmelfart, og denne gang har vi vært på Oslo Lufthavn og snakket med Avinors Mr Seafood Martin Langås. Vi har vært og kost med fly, og snust inn Jet A1. Men vi skal også innom Dassaults nye superjet, GoAir skal bytte navn, vi har nyheter om David Neelemans Breeze, Ryanair er optimistiske og en rødtopp fra Island er klar. Velkommen ombord!
Ulykkesflight 157:
Aerosucre 157, 20. desember 2016

American Airlines 157, 29. november 1949

AKTUELT:
- Passasjertall for nordiske flyplasser (Relative passasjertall april, men endring fra mars)
- ARN: 11,6% +1,0pp 235.926 +402%
- OSL: 11,0% -1,2pp 247.272 +105,1%
- CPH: 7,3% +1,0pp 182.094 +602%
- HEL: 6,3% -2,2pp 113.102 +432%
- KEF: 4,0% +1,1pp 18.868 (+502%)
- Dassault har lansert Falcon 10x
- Indiske GoAir skal bytte navn
- Breeze har fått flytillatelse av DoT
- United har troa på sommeren
- Ryanair tror på break-even i 2021
- PLAY har lansert de første rutene

UKENS TEMA:
Vi har besøkt Oslo Lufthavn og sett på fraktere
Litt bilder fra dagen
UKENS ANBEFALING:
Propliner Annual har kommet med en ny utgave. 2021-utgaven har blant annet en artikkel om Braathens SAFE DC-6B’en i Stavanger. Kjøp årets utgave på deres ikke helt moderne webside
0 kommentarer