Flight 36 – Harder, better, faster, longer – ETOPS

I Flight 36 skal vi fly laaaaangt over vann, vi ser på noen nye ruter fra Oslo Lufthavn, vi ser på hva som skjer med Norwegian-aksjen. Kuwait Air følger sin business-plan til punkt og prikke. De kjøper ny fly ingen andre vil ha, som erstatning for de gamle flyene som ingen vil ha. Flypoddens motehjørne er tilbake igjen. Espen og Christian har hver sin «rant»!

Vi sender en ekstra takk til alle som har støttet oss via Patreon. Vi har brukt litt penger på nytt utstyr, men ønsker oss en ekstra mikrofon (så Christian og Espen ikke trenger å dele)

Klikk her for å støtte oss via Patreon!

Aktuelt

Kuwait Airways A330neo
(foto: Airbus)
Ikke bare er airBaltics nye uniformer kjedelige, de sitter dårlig også…

Ukens hovedtema: ETOPS

Virgin hadde lenge dette slagordet malt på sine firemotors fly … helt til de også kjøpte tomotors widebodies.
ETOPS 240, 330 og 370. Lysest er ETOPS 240 begrensninger og mørkest er ETOPS 370 begrensninger.  Kilde: gcmap.com

 

ETOPS 240, 330 og 370. Lysest er ETOPS 240 begrensninger og mørkest er ETOPS 370 begrensninger.  Kilde: gcmap.com
ETOPS 240, 330 og 370. Lysest er ETOPS 240 begrensninger og mørkest er ETOPS 370 begrensninger.  Kilde: gcmap.com
ETOPS 240 begrensninger. Kilde: gcmap.com

Flypodden anbefaler:

Vi anbefaler å bli med på debattmøte om norsk luftfart i Polyteknisk Forening og så lurer vi på om vi skal arrangere en tur til København en lørdag til våren og dra på Airport Tour. Meld din intersse ved å sende en mail til oss.

 

 

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.